Praktische vragen
-
Hoe kom ik bij een podotherapeut van Innofeet terecht?
Sinds 1 augustus 2011 kunt u zonder verwijzing van uw (huis)arts of behandelaar bij ons terecht. Bel voor een afspraak. Let op: u bent vaak niet meteen aan de beurt, dus wacht niet te lang met bellen. Heeft u toch een verwijzing van uw (huis)arts of behandelaar ontvangen, neemt u deze dan mee naar uw afspraak.
-
Wat is het verschil tussen een podotherapeut en podoloog?
Een podotherapeut heeft een door de wet erkend voetenberoep. Dit krijgt hij na de hbo-opleiding podotherapie. Podologen hebben vaak alleen een cursus gevolgd en vallen vaak voor verzekeraars onder alternatieve zorg.
-
Heeft Innofeet een wachtlijst?
Dat verschilt per locatie. Vraag de telefoniste welke vestiging u het snelst kan helpen.
-
Wat moet ik meenemen bij mijn eerste afspraak?
- Uw meest gedragen schoenen (werk- en sportschoenen)
- Eventuele verwijzing van uw (huis)arts/specialist
- Identiteitsbewijs
-
Wat moet ik doen als ik een wond/ontsteking aan mijn voet/teen heb?
Heeft u een wond of ontsteking of heeft u klachten en bent u diabetes-, dialyse- of reumapatiënt? Meld dit dan als u een afspraak maakt. Hiervoor hebben wij namelijk spoedplekken gereserveerd zodat u een minimale wachttijd heeft.
-
Hoelang duurt een afspraak?
De eerste keer duurt een afspraak meestal een uur. Een gewone controle meestal een halfuur.
-
Wat kost een behandeling?
Dit verschilt per behandeling. Bekijk hier de tarievenlijst.
-
Waar kan ik met vragen over mijn factuur terecht?
Omdat transparantie voor ons erg belangrijk is, kunt u met vragen over uw factuur altijd bij ons terecht. Belt u ons algemene nummer (088 – 031 3000) en we helpen u verder.
-
Waar kan ik met een klacht over de organisatie of een podotherapeut terecht?
Bent u ontevreden en heeft u ergens een klacht over? Verstuur uw klacht via het klachtenformulier. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
-
Wordt podotherapie vergoed door mijn zorgverzekering?
De behandeling door een podotherapeut van Innofeet wordt door veel verzekeraars vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Wij adviseren u vooraf bij uw eigen zorgverzekeraar te informeren naar uw vergoedingen voor podotherapie of klik hier voor meer informatie.